وبسایت تفریحی وسطی

آموزش کامل طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی با قارچ خوشمزه و خانگی

آموزش کامل طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی با قارچ خوشمزه و خانگی

خوراک لوبیا چیتی,طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی,دستور پخت خوراک لوبیا چیتی

آموزش آشپزی و دستور پخت خوراک لوبیا چیتی خوشمزه و مجلسی

مواد لازم خوراک لوبیا

لوبیا چیتی :•: 2 پیمانه

پیاز :•: 1 عدد کوچک

سیب زمینی :•: 1 عدد

قارچ :•: 3 عدد

روغن زیتون :•: به میزان لازم

گلپر ، نمک و فلفل :•: به میزان لازم

رب گوجه کمی :•: به میزان لازم

خوراک مرغ ایتالیایی , طرز تهیه خوراک مرغ ایتالیایی , دستور پخت خوراک مرغ ایتالیایی

خوراک لوبیا چیتی با قارچ,خوراک لوبیا چیتی با سیب زمینی,خوراک لوبیا چیتی خوشمزه,خوراک لوبیا چیتی با گوشت چرخ کرده,خوراک لوبیا چیتی با مرغ

آموزش آشپزی و دستور پخت خوراک لوبیا چیتی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی

ابتدا اشاره به این موضوع را مهم میدانم که به ازای هر نفر نصف پیمانه لوبیا در نظر بگیرید. برای تهیه خوراک لوبیا چیتی ابتدا حبوبات را تمیز میشویید و برای آنکه نفخ آن برود 2 یا حداقل 1 روز در کاسه ای از آب خیسش میکنید و در این مدت چندین بار آبش را عوض کنید.

این کار باعث میشود که رنگ خوراک تیره نشود ولوبیا خوب غلیظ و لعاب دار بشود ودیگر نیازی به آرد وسیب زمینی برای لعاب دار شدن نداشته باشید. (عده ای برای لعاب انداختن انواع خورشت،خوراک وآش ها از انداختن یک عدد سیب زمینی یا ریختن کمی آرد استفاده میکنند)

سپس آب لوبیا را بریزید برود و قابلمه کوچکی را روی شعله اجاق قرار بدهید و یک قاشق روغن زیتون درون آن بریزید و پیازها را ریز نگینی کنید و داخل روغن تفت دهید سپس لوبیا را به پیاز اضافه کنید کمی تفت دهید وبمقدار کافی آب داخل قابلمه بریزید.(اگر خوراک را برای 2نفر درست میکنید 3لیوان آب بریزید)

سپس سیب زمینی و قارچ ها را خرد می کنیم و داخل خوراک لوبیا چیتی می ریزیم . زمانیکه دیدید مغز لوبیا پخته است کمی رب گوجه فرنگی داخل قابلمه بریزید،و زیر شعله را کم کنید تا کاملا جا بیفتد

(زیر شعله را زمانی خاموش کنید که خوراک لوبیا نه شل باشد ونه سفت)سپس در آخرین لحظات قبل از خاموش کردن شعله هر مقداری که ذائقه شما می پسندد گلپر، نمک، فلفل به خوراک لوبیا چیتی اضافه کنید.

اگر تمایل داشته باشید میتوانید از عصاره قلم و یا گوشت و یا حتی مرغ نیز استفاده کنید تا خوراک مغذی تری داشته باشید. به این نکته دقت کنید که خوراک لوبیا چیتی پس از سرد شدن سفت تر میشود پس اگر دوست دارید سفت باشد کمی آبکی تر از روی شعله قابلمه را بر دارید.

خوراک بلدرچین , طرز تهیه خوراک بلدرچین , دستور پخت و مواد لازم خوراک بلدرچین خوشمزه

آموزش کامل طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی با قارچ خوشمزه و خانگی

  • محمد حسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی