وبسایت تفریحی وسطی

آموزش طرز تهیه خورش ماست اصفهانی خوشمزه و مجلسی با گوشت و مرغ

خورش ماست,طرز تهیه خورش ماست,دستور پخت خورشت ماست

آموزش آشپزی و دستور تهیه خورش ماست اصفهانی ها مجلسی و خوشمزه

مواد لازم خورشت ماست

ماست چکیده :•: 2.5 کیلوگرم

شکر :•: 1 پیمانه

زرده تخم مرغ :•: 2 عدد

آب :•: 3 پیمانه

پیاز :•: 1 عدد

گلاب ، زردچوبه و نمک :•: به میزان کافی

زعفران ساییده :•: به میزان کافی

خلال پسته ، بادام و زرشک :•: برای تزیین

گوشت گردن بدون استخوان یا سینه مرغ :•: 350 گرم

خورشت آلو اسفناج,طرز تهیه خورشت آلو اسفناج,دستور پخت خورشت آلو اسفناج

خورش ماست اصفهانی,خورش ماست مازندرانی,خورش ماست همدان,خورش ماست هندی,خورش ماست با مرغ,خورش ماست در تهران,خورش ماست با گوشت گردن

آموزش آشپزی و دستور تهیه خورش ماست اصفهانی ها مجلسی و خوشمزه

طرز تهیه خورشت ماست

ابتدا گوشت گردن یا سینه مرغ را داخل قابلمه پر از آب می ریزیم و آنرا به همراه پیاز ، زردچوبه و نمک آبپز می کنیم تا بوی نامطبوعش از بین برود.

اگر گوشت گردن استخوان داشت ، ابتدا استخوان ها را با دقت جدا می کنیم سپس گوشت را داخل یک ظرف مناسب مثل ظرف مسی یا تفلون خوب می کوبیم ، در حین کوبیدن کمی از آب گوشت را به گوشت اضافه می کنیم تا یکدست شود و رنگش کمی سفید شود.

ماست ، شکر و زرده های تخم مرغ را در ظرفی جداگانه خوب مخلوط می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم . مواد را تا زمان جوش آمدن به هم میزنیم .

بعد از جوش آمدن مواد داخل ظرف ، گوشت کوبیده شده را در داخل تابه ای بزرگ می ریزیم و مخلوط ماست ، شکر و زرد تخم مرغ را به ان اضافه می کنیم و به خوبی مواد خورش ماست را مخلوط می کنیم.

اگر مراحل کار را به درستی انجام داده باشید باید خورشت ماست ما به خوبی کش بیاید. در این مرحله زعفران آب کرده و در صورتی که مایل باشیم گلاب را به خورش اضافه می کنیم.

حال می توانیم خورش ماست مان را با زرشک ، مغز پسته و خلال بادام تزیین کنیم و داخل یخچال قرار دهیم تا زمانی که می خواهیم خورش ماست را سرو کنیم. برای داشتن خورشتی بهتر از 24 قبل از مهمانی خورش را درست می کنیم و داخل یخچال قرارمی دهیم.

این خورش به طور معمول مانند خورش فسنجان و خورش قورمه سبزی داغ سرو نمی شود . توجه داشته باشید از ظرفی با جنس روی برای کوبیدن گوشت خورش ماست استفاده نکنید ، در غیر اینصورت رنگ غذا تیره می شود.

خورش بامیه,طرز تهیه خورش بامیه,خورش بامیه گیاهی,خورش بامیه جنوبی,خورش بامیه با لپه,خورش بامیه عربی

آموزش طرز تهیه خورش ماست اصفهانی خوشمزه و مجلسی با گوشت و مرغ

  • محمد حسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی