وبسایت تفریحی وسطی

آموزش طرز تهیه کباب برگ خوشمزه سنتی رستورانی و بازاری در منزل

کباب برگ,طرز تهیه کباب برگ,دستور پخت کباب برگ,کباب برگ خانگی,;fhf fv

آموزش آشپزی و دستور پخت کباب برگ خوشمزه و سنتی بازاری

مواد لازم کباب برگ

پیاز بزرگ :•: 1 عدد

فلفل سیاه و نمک :•: به میزان کافی

روغن مایع :•: 2 قاشق غذاخوری

کیوی :•: به صورت دلخواه

گوشت راسته یا فیله گوسفند یا گوساله :•: 500 گرم

برای کباب برگ با گوشت مرغ باید از سینه مرغ استفاده نمایید

کباب ترکی خانگی , طرز تهیه کباب ترکی خانگی با مرغ , دستور پخت و مواد لازم کباب ترکی خوشمزه

کباب برگ با گوشت گوساله,کباب برگ گوسفندی,کباب برگ مرغ,کباب برگ تابه ای,کباب برگ ایرانی,کباب برگ چیست,کباب برگ در فر,کباب برگ در ماهیتابه

آموزش آشپزی و دستور پخت کباب برگ خوشمزه و سنتی بازاری

طرز تهیه کباب برگ

ابتدا گوشت را با دقت بشویید و با دستمال تمیزی خشک کنید ، سپس گوشت را روی تخته گوشت قرار دهید و استیک کوب آنرا بکوبید تا کاملا صاف شود. توجه داشته برای اینکه کباب برگ خوبی داشته باشید ضخامت گوشت را نیم سانتی متر قرار دهید.

اگر گوشتی که تهیه کرده اید ضخامت زیادی داشت با کارد آنرا از پهنا به دو قسمت تقسیم کنید سپس هر قطعه را جداگانه بکوبید ، به گفته آشپزهای بزرگ بهترین پهنا برای کباب برگ 8 تا 10 سانتی متر است.

کاسه مناسبی بردارید و پیاز را داخلش رنده کنید ، بعد از رنده کردن پیاز مقداری روغن مایع و فلفل سیاه د رکاسه بریزید و خوب هم بزنید تا مواد با پیاز مخلوط شود ، سپس گوشت کوبیده شده را اضافه کنید و با دست مواد را کاملا به گوشت آغشته نمایید.

پس از اینکه مواد خوب با گوشت مخلوط شد روی کاسه را با نایلون بپوشانید و حدود 5 ساعت در داخل یخچال قرار دهید تا گوشت مزه دار و ترد شود. پس از 5 ساعت گوشت را روی تخته گوشت قرار دهید و با دست گوشت را ثابت نگه دارید سپس سیخ را با دقت و به اهستگی درون گوشت فرو کنید.

تکه های گوشت بعد از تمام شدن سیخ کردن باید به هم چسبیده باشند ، اگر می خواهید کباب برگ خوشمزه تری داشته باشید از ذغال استفاده کنید. سیخ را روی کباب پز قرار دهید و با صبوری سیخ را بچرخانید تا دو طرف گوشت کاملا کباب شود.

اگر در زمان کباب کردن احساس کردید ، گوشت خشک می‌شود مقداری کره با یک فرچه تمیز روی کباب ها بمالید تا کباب ها آبدار و خوشمزه تر شوند. توجه داشته باشید کباب برگ را پس از آماده شدن مستقیما روی برنج قرار دهید چون نان کباب برگ را خیلی سریع خشک می کند.

در کنار کباب برگ می توانید مانند جوجه کباب و کباب کوبیده در یک سیخ جداگانه فلفل و گوجه فرنگی هم کباب کنید تا لذت خوردن کباب برگ دوچندان شود. برای تزیین برنج هم می توانید از خود کباب و گوجه کبابی استفاده کنید.

اگر علاقمندید کباب شما نرم باشد در زمان طعم دار کردن گوشت یک کیوی هم داخل مواد رنده کنید و در زمان کباب کردن هم مقداری دمبه هم لابه لای گوشت قرار دهید. در آخرین مرحله قبل از قرار دادن کباب بر روی حرارت ، به کباب ها نمک بزنید.

کباب برگ را می توانید با گوشت مرغ هم تهیه کنید ، ضمن اینکه به جای کباب کردن آن می توانید در فر یا در ماهیتابه هم تهیه کنید . با تکرار و دقت می توانید هر بار کباب خوشمزه تری از قبل درست کنید.

شامی کباب,طرز تهیه شامی کباب,دستور پخت شامی کباب,شامی کباب لرستان,شامی کباب آرد نخودچی

آموزش طرز تهیه کباب برگ خوشمزه سنتی رستورانی و بازاری در منزل

  • محمد حسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی